Aanpassing huurprijs als gevolg van een daling van uw gezinsinkomen
Daalt uw gezinsinkomen:
- met 20% of meer ten opzichte van het referentie inkomen
- door technische of tijdelijke werkloosheid n.a.v. deze coronacrisis,
- en gedurende een volledige maand,
dan kan u een aanpassing van de huurprijs aanvragen.
Wat moet u doen?
1. Bezorg ons zo snel mogelijk ALLE onderstaande documenten:
- De loonfiche(s) met vermelding van gewerkte dagen (alle gezinsleden) EN
- het attest van werkgever of RVA of vakbond waaruit de werkloosheid ten gevolge van Corona blijkt (soms staat dit ook vermeld op de loonfiche) EN
- bewijs betalingen werkloosheidsuitkeringen
!!! Doe dit voor alle gezinsleden van wie het inkomen meetelt voor de berekening van de huurprijs.
2. Stuur de documenten op
- ofwel met de post naar SHM Denderstreek – Heilig Hartlaan 54 – 9300 Aalst.
- ofwel per mail naar huur@shmdenderstreek.be .
3. Contactgegevens
Noteer steeds uw telefoonnummer/GSM en het emailadres waarop we u kunnen bereiken.
Wij brengen u steeds op de hoogte of u al dan niet in aanmerking komt voor een huurprijsherziening.
OPGELET: een herziening wordt niet toegestaan met terugwerkende kracht. Wanneer u de documenten bezorgt, zal de herziening pas ingaan vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin de documenten werden bezorgd. (bv: documenten worden bezorgd op 5 april, herziening vanaf 1 mei)
Gebruikt u geen email bel ons dan: SHM Denderstreek – 053/77 15 18. Gelieve wel rekening te houden met mogelijke wachttijden wegens veel vragen. Alvast onze excuses daarvoor en dank u voor het begrip.